söndag 12 augusti 2012

När du minst anar så kan du hitta en underbar plats..

.. det var precis så det gick till när jag och min dansande vän av en slump upptäckte Drömkåken (som ni kan följa på facebook HÄR).

På vår tripp mot Herräng upptäckte vi plötsligt en rosa skylt som fick oss att vända bilen utan tvekan. Det var ett litet paradis inbäddat i grönska. Jag och min vän började studsa av iver och upptäckarlusta, vad var det för fantastisk drömkåk vi upptäckt på landsbygden där vi minst anade det?



Ett helt fantastiskt café med liten butik inbäddat i grönska och inrett med kreativitet och känsla för detaljer. Ett tidigare missionshus som nu bytt skepnad och där de allra smaskigaste bakverken samsades med fina saker och rolig inredning. En sån plats som jag kan bli inspirerad av och samla kraft ur. Det fanns till och med ett torn på baksidan men det tillhörde privatbostaden. Här skulle jag kunna tänka mig att ha en fest eller bjuda in till kalas om jag bara kan lösa hur gästerna ska komma dit, det är en bit utanför Stockholm. Men vilken plats.



I trädgården fanns en husvagnsglasskiosk, mysiga sittplatser och en gungstol som jag vilsamt gungade i. Det fanns hammock, lyktor och härliga detaljer som ett klädstreck med kläder som vajjade i vinden. I en liten by fann vi en skatt som jag längtar efter att återvända till. Mina bilder gör inte denna drömkåk rättvisa utan titta på hemsidans galleri eller ta en tur och åk dit. Jag tror inte du kommer att ångra dig.


12 kommentarer:

  1. Mysigt :-) ja tankarna på ett café där allt samlas och där det bjuds på kreativ verksamhet har grott i sommar....men komfortzonen är inte med....:-D men drömma går bra just nu och njuta av det som finns här och nu! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dröm vidare min vän.. och tills dess, samla inspiration. Kanske på platser som denna.. det är väl värt ett besök tycker jag.
      Kramar från Liv

      Radera
  2. OOHHH MYYYYY GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jäkla mysigt att jag vill åka dit BUMS. Ett place för Pippilottor som oss Liv
    kramar och tack för tipset som inspirerade mig galet mycket
    (måste visa min dotter - hon kommer älska detta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. DU kommer att ÄLSKA det!! Jag och min vän bara studsade omkring och jag köpte ett snyggt armband som minne och bara ÄLSKADE platsen. Om jag nån gång gifter mig eller har en stor fest vid en födelsedag skulle jag vilja ha den där.. det var helt fantastiskt! Jag funderar redan på vem med bil som kan vilja följa med mig dit för det är lite långt :) Annars kanske jag tar bussen dit som helgutflykt.

      Kramar från Liv

      Radera
  3. Du har nästan varit i mina trakter ju :) Det är skamligt att jag inte varit in till Drömkåken fast vi åkt förbi flera gånger. Nästa gång då kör vi in på en fika, garanterat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, var det nära dig? Jag brukar inte tala om för människor vad de ska göra.. men nu gör jag det. ÅK dit. Dina strumpor, handledsvärmare stämmer nästan färgmässigt med vissa delar. Det är en fantastisk plats. Det var väldigt fint där så nu blev jag nyfiken på var du bor egentligt.

      Kramar från Liv

      Radera
  4. Ååå... underbart! Jag vill också åka dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen du ska göra! Jag bara ÄLSKAR det!!

      Radera
  5. Får lust att utforska stället!
    Helt fantastiskt att det finns annorlunda ställe!

    SvaraRadera
  6. Eller hur! Alldeles, alldeles underbart! Min pippiprinsessa dansade omkring i sin prickiga klänning med fjärilar i bröstet.

    SvaraRadera
  7. Men makalöst! Jag vill också dit. Jag och dottern skulle stormtrivas :) Tyvärr bor jag nästa på andra sidan jordklotet. Nej men nästan, känns det som :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Det var helt fantastiskt! Vem vet, en vacker dag kanske ni har vägarna förbi! Kramen

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen