lördag 4 augusti 2012

Kimono fusion..

.. är namnet på en helt fantastisk utställning som man just nu kan besöka på Leksands kulturhus.

Utställningen visar när gammal hantverkskonst och tradition möter det nya i en omarbetad version. Ni kan läsa mer HÄR.  Den japanska kulturen, hantverket och traditionen fascinerar mig som så många andra. Sammanslagning av gammalt och nytt likaså. Som att bära mina rosa träskor prydda med kurbits eller när jag ser en jeansjacka broderad med ett traditionellt mönster. Vackert och spännande i mina ögon.

Kimono fusion kan inte beskrivas i ord utan behöver besökas. Jag bjuder på några bilder från den men om ni har vägarna förbi så uppmanar jag er att besöka utställningen. För att smälta den så rekommenderar jag sedan en fika eller lunch på konditori Siljan eller Gårdscafeet.  Dessa båda har jag tillbringat många timmar på.

Livet på landet. Landet i livet. Båda följer mig i hjärtat vart jag än går även om storstaden bor under mina fötter i min vardag. Vida fusion.







6 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj...
    Så himla fint!

    Den utställningen skulle jag g ä r n a se, å så en liten fika på det. :)

    Varma solskenshälsningar!
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter verkligen som en dag i din smak :)

      Radera
  2. Ah..att jag inte visste det när vi åkte förbi Leksand idag... gillar också det japanska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har vägarna förbi igen för den är kvar ett tag till :)

      Kram

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen