lördag 11 augusti 2012

I solens blick..

... vilar jag på en pilstam invid Årstaviken. Vatten och grönska fyller min horisont och låter nuet ta plats. Det som vi alltid bär med oss även de dagar det känns borttappat.

Sommardagen fyller sin bukett med energi, lättja och enkla nöjen. Det bilar sol i människors ögon och fjärilar leker mellan de stunder på vilka dagen bär.

För mig är det viktigt att hämta energi och kraft med det som fyller mig, ibland i ett intensivt danspass och ibland i långsam vila. Jag har människor i mitt liv som vill mig väl och tycker om mig för den jag är även i mina förvirrade stunder. Egentid i kombination med social interaktion gör mig balanserad.

Ljud av vågor som möter stenars kant, trafiken i fjärran möter människors stilla samtal. Gnisslande cyklar, springande fötter och skrattande barn fyller min blick.

Livets himmel och dess grentak fångar min blick när jag vilar på rygg och låter livet fylla mig med stillsam lycka.

4 kommentarer:

  1. Så fint du bekriver det!
    Fina stunder du upplevt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt foto! Kram k

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi kanske ska ta en fika på min stam nån dag :)
      Kramen

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen