måndag 6 augusti 2012

Och nu till det jag egentligen ville säga..

Jag tänker på dig mycket, ditt stöd genom åren och ditt stora engagemang för andra människors värde. Det största behovet jag har i livet är humor och att få skratta och jag minns att jag ofta tänkte i ätlabben att ''Jo, den här Liv, hon är faktiskt rolig''. Jag vill tacka dig för att du räddade mig ur den situationen jag befann mig i.

Det här är några avslutande rader ur ett väldigt långt mail som kom till mig på jobbet idag. Hon syftar på den tid jag var hennes behandlare på en ätstörningsklinik och sen har våra vägar korsats även efter det.  En människa som åratals efter att vi skilts åt bara ville skriva och berätta om hur bra hon har det och allt roligt som har hänt i hennes liv och alla de förändringar som skett. Hon ville visa sin tacksamhet. Jag blev berörd och det kom glädjetårar. Det här mailet gjorde hela min dag. Hon har förändrat hela sitt liv och hittat sin väg tillbaka in i livet. Det är stort.

Hennes tacksamhet skänkte mig tacksamhet över att jag är just där jag är och de människor som jag fått följa på vägen. Ville bara minnas det och påminna mig själv om att man inte vet hur man når en människa, ibland är det genom skrattet mitt i det svåra.






15 kommentarer:

  1. Så gulligt av henne!

    ...å så härligt att du kunde vara en viktig person i hennes liv - på väg mot tillfrisknandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns väldigt fint och att få veta vad som hänt henne sen vi sågs. Att hon visste hur glad jag skulle bli och ville dela det med mig.

      ♥ Kramen ♥

      Radera
  2. Vilken fin bekräftelse. Det värmer hjärtat.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde det sannerligen ♥. Hennes historia visar verkligen förändringsförmågan om man vågar utmana sig gång på gång ♥

      Kram

      Radera
  3. Underbara du!!! Det är stort att våga göra skillnad! Kram k

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥ Det vet du såväl ♥. Du har gjort skillnad i mångas liv.
      Kramen

      Radera
  4. Att se andra växa och utvecklas och vara med på resan som stöd och hjälp, det är helt underbart! Så fint när man får ett Tack!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bland det största jag vet. Tacket förväntar man sig inte men det är så stort när det kommer oväntat och med så mycket kärlek.

      Kramelikram

      Radera
  5. Det är härligt att få se att det man gett till någon har gett en positiv påverkan! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, så hoppas jag att hon ger till någon annan (kanske bara av sin erfarenhet, mod och styrka) så tror jag det sprider sig som ringar på vattnet.

      kramen ♥

      Radera
  6. vilken härlig läsning och vilken gåva att få och kunna rädda en annan människa ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♥. Det är sannerligen en gåva, jag har njutit många livsresor och mött så många som med styrka vänder livet i den riktning de vill.

      Radera
  7. Det är väl den finaste respons man kan få! Skönt att veta att man gjort skillnad i någons liv och till det bättre!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen, egentligen det största jag vet. Gör mig oerhört glad.
      Kramen

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen