tisdag 14 augusti 2012

Ordkonstnären Emil Jensen öppnar hjärtats kronblad..

.. som slår ut i full blom.

Klokheter, musikaliteter och härligheter i sommarkvällsfamn. Gratis som parkteaterkonsert men ovärderlig enligt hjärtats värdering. Förundrad undrar jag hur jag kunnat missa denna artist vars uttryckssätt öppnar rum inom mig. Han klär meningarna i ord och orden i meningar som vindlar längs vägar i ett grönskande landskap.

Vardagsmagi kantad med vänskap, värme, lycka, sommarblom och texter (såväl sjungna som talade) som öppnar upp dörren till stjärnornas palats där drömmar bor.


14 kommentarer:

  1. Wow! Din hyllning får mig att vilja se Emil Jensen bums och få känna samma lycka som du. Det är en skön känsla att gå hem efter en sådan lyckad kväll och känna att man har fått vara med om något riktigt speciellt.

    Kram på dig du fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen och känslan hängde kvar i flera dagar och när jag tänker på det så fylls jag av en så skön känsla.. såna kvällar är fina att kunna plocka fram...

      Kramar

      Radera
  2. ÅH Emil Jensen är G U L D. Jag bara älskar hans skarpa hjärna i kombination med hans sätt att förmedla
    Lylling där
    kramar
    E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart, oslagbart och känslobart! Jag kan inte förstå att jag missat honom...

      Kramar från Liv

      Radera
  3. Åhh...känner jag..Finns det en sån som han, som kan allt det där..Underbart.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns det.. och det var sannerligen underbart <3

      Radera
  4. Å tack, kollar upp han, Jensen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag, lyssna gärna på mellansnack-skivan.. får du höra på en ordkonstnär..

      Kramen

      Radera
  5. Härligt med nya toner...
    Tack

    SvaraRadera
  6. Underbart! Å sen varvat med klokord så kändes det oslagbart.

    Kramen från Liv

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen