måndag 27 augusti 2012

Lusten att pröva något nytt för att orka mera..

..  fick mig att anmäla mig som testperson hos Fru Martinsson när jag läste det här inlägget om ARGI +.

Jag är en aktiv person som tränar flera gånger i veckan (varav minst 2 morgnar) och är mycket på språng generellt i livet. Jag tänker inte att produkten ska ändra på hur mycket jag gör saker för jag behöver min vila och stillhet också, men att känna att man inte blir lika trött eller orkar mer vid träningen. Så nu ska jag pröva det en månad och se om jag märker nån skillnad. Ska bli intressant.

Att använda ARGI+ kostar ca 20 kr/dag och produkten beskrivs såhär: Det är ett tillskott av näringsämnen som medverkar till att bevara ett normalt fungerande immunförsvar efter att du tränat. ARGI+ består av en idealisk sammansättning av viktiga näringsämnen, nämligen ett högt innehåll av aminosyran L-arginin, i kombination med extrakt av vindruvor, granatäpplen och nyttiga bär. Dessutom får du ditt dagliga behov av värdefulla vitaminer som C, D, K, B6, B12 och folsyra.

Så nu är det lite upp till bevis, ska bli spännande att se om jag märker nån effekt. Jag ska pröva om jag märker nån skillnad om jag tar den på morgonen, kvällen eller i samband med träning (direkt innan eller efter). Återkommer när min burk är slut. Ska bli spännande att se vad som händer.


14 kommentarer:

  1. Så spännande! Jag läste också hos henne om detta. Men jag tänker att jag nog borde först försöka komma igång med lite promenader och så...Men jag behöver verkligen få bättre kvalité på min nattsömn. Det och mitt jobb är nog min "trötthetsbov". Och att min kropp inte vill ta upp järnet i ordning. Blir spännande att få läsa om hur du känner det. Skillnad eller ej.

    Tack för dina kommentarer hos mig! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är igång ganska mycket så det ska bli kul att se om jag känner nån skillnad. Låter som ett klokt beslut för din del att inte testa innan det andra är i balans. Hoppas du snart sover gått, promenerar om du vill och sen att du får balans på jobbet eller hittar ett nytt som passar dig ännu bättre.
      Kramelikram

      Radera
  2. vad spännande att se om det blir någon skillnad. :) Väntar med spänning! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag återkommer och berättar.. så får vi se :)

      Radera
  3. Tack gulliga du! Ser med spänning fram emot resultatet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag som ska tacka, kul att testa nåt nytt!
      Kramen

      Radera
  4. Det blir intressant och höra! Kram

    SvaraRadera
  5. Spännande :-) Enligt min sambo är det bäst att ta dem ca 30 min före träning. Ska ge minus på vågen oxå. Jag testade i pillerform men glömde nästan alltid att ta dem.

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, STORT tack för tipset. Ska testa att ta dem innan träning. Det med vågen visste jag inte men det kan ju bli en trevlig bonus.

      Kramelikram

      Radera
  6. Rent spontant är jag lite emot olika typer av tillskott. Samtidigt kan jag inte bara blunda för att det faktiskt kan finnas bra alternativ på marknaden som faktiskt tillför någonting gott...Skall bli intressant att höra vad du tycker om ovan. Vem vet, kanske även jag vågar prova ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du. Jag tänker som du.. men mitt hb (blodvärde) går ner ibland när jag tränar intensivt så att jag inte får lämna blod.. tänkte se om det här kan ha effekt på den belastning som min kropp signalerar.. sen om man kan hitta en annan ork så vore det en väldigt bra bonus.

      Kramen

      Radera
  7. Jag ska också ta den. Det ska bli spännande.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Ska bli kul att se vad du tycker..
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen