torsdag 25 juni 2009

Djurvårdare...

... är min nya titel.

Nu har jag äntligen fått hem Niquita dock i litet risigt skick med bröstskena, bandage och ett smärtstillande plåster på ryggen som inte vill sitta fast. Hon vill bara ligga och inte stå så vi måste ståträna henne så hon inte glömmer bort att hon kan och så musklerna forsätter fungera. Det är framförallt bröstskenan (som nog kommer att sitta en månad) som stör henne.

Ibland gör hon rullningar i snabb fart som protest och hon verkar bra mycket piggare än när jag hämtade henne. Vilket är bra men ger mig mer jobb.

Vi skulle ha åkt till Norrland imorgon men den resan får vi skjuta framför oss. Hon måste vara stabilare. Det viktigaste är att hon överlevde och nu blir bra.

6 kommentarer:

  1. lilla skruttan då...
    vad skönt att du fått hem henne :)

    kramelikram

    SvaraRadera
  2. ååååå...stackars sötnos.
    stor kram till er båda

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad härligt att du fått hem henne åtminstone. Mina tankar går till henne idag.

    SvaraRadera
  4. Jag ska tänka på henne och be min mamma skicka distans healing.

    Kram Mariella

    SvaraRadera
  5. Kram på lilla missen!
    /H

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj,,, så hemskt,,,jag har en kisse som varit på vift nu ett tag och kom hem lyckligtvis,,,men var utmärglad och tanig,,,han har nog varit instängd nå¨gonstans tror vi,,,fy så hemskt det är att se djur lida,,,
    Men nu mår den lille prinsen bra igen :) och vi är glada över att han kom hem och att han klarade sig.

    Kramar

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen