torsdag 18 juni 2009

Två dagar kvar..

... till sommarpremiären av Sommar i P1.

Jag längtar!

Föreslog för skärmflygaren att vi skulle äta midsommardagslunch och lyssna på Ingvar Kamprad samtidigt. Han såg måttligt förtjust ut. Det lutar nog åt att jag kanske lyssnar och han gör något annat. Han är ju inte riktigt lika nördig när det gäller det (jag lyssnar på ALLA).. han har andra nördsidor istället som tur är.

Men under tiden så ser jag fram emot alla sommarprogram jag ännu inte lyssnat på men som kommer att komma i sommar. Besök gärna sommars eminenta hemsida. Dessutom så har de en funktion som heter "Jag sommarpratar", där man själv kan spela in ett eget sommarprogram och dela med sig till familj och vänner (och andra som vill lyssna). Det blev jag lite sugen att göra bortsett från att jag inte tycker om att höra min egen röst, men vem vet? Sr har dock rätt att använda det materialet sen vilket man bör vara medveten om.. men ändå.

Undra vad jag skulle prata om? Det ska jag klura vidare på och sen kanske jag faktiskt samlar lite mod och gör mitt alldeles egna lilla privata sommarprogram.


10 kommentarer:

  1. Vilken kul idé att spela in sitt eget sommarpratsprogram.

    Problemet är ju precis som du säger det hemska i att höra sin egen röst med vidhängande dialekt.

    För nån månad sedan spelade jag in rörlig film på min kamera för första gången och så min kommentatorsröst till. Sen skulle jag lyssna...

    Jag skrattade så tårarna sprutade - herregud vad pinsamt! Låter jag så fruktansvärt hemskt.
    Vilken hög och gäll röst, för att inte tala om dialekten.

    Så om nån skulle vilja att jag spelade in mitt eget Sommarprogram, så skulle det inte bli billigt, kanske om jag fick sisådär 50.000, kanske, eventuellt, möjligtvis - eller kanske inte. :)

    Trevlig Midsommarhelg!

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt fin midsommar, goa du.
    :)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Fin blogg!!!

    ~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
    & massor av kramar
    önskar
    ~~♥Mamma Millan♥~~
    ~~~¨♥♥♥¨~~~

    SvaraRadera
  4. Malin Åkerman verkar intressant att lyssna på och Hans Alfredsson, men även IKEA-kungen ;).
    jag kan tänka mig att du kommer sitta lite extra klistrad den 30 juni ;)

    glad midsommar på dig nu sötaste Liv!

    kramelikram

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en härlig midsommarhelg vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ska ni hitta på något under denna helg?

    Trevlig midsommar,Vicki

    SvaraRadera
  7. Jag vet precis vad du kunde sommarprata om! Läs upp något av alla de så himla bra och tänkvärda inlägg som du har skrivit här!! Gör det!
    Jag gissar starkt att SR skulle bli intresserade...!!
    Å jag, och flera med mig, skulle lyssna intresserat...

    Varm sommarkram... ja, en kram till dig för att du är den du är, för att du ger mig input, och för att jag hoppas att du ska ta mod till dig och sommarprata!

    SvaraRadera
  8. Ja det tycker jag du ska göra, du har mycket att ge!!! och tänk så roligt att lyssna på det om 5 - 10 - 20 år igen.
    Själv är jag NÄSTAN lika sommarpratsnördig som du, så jag ser mkt framemot att komma hem och lyssna på nätet.
    Glad midsommar, hoppas det blir underbart!
    kramar

    SvaraRadera
  9. Mm..lyssnade på Ingvar Kamprad idag, och det var oerhört intressant, och så såg jag också funktionen med inspelningen...tanken grodde direkt..så hm...får fundera jag med och vem vet..vi kan väl utbyta våra program om inte annat ;) varmaste kramar och självklart tycker jag att du ska göra ett eget sommarpratarprogram!

    SvaraRadera
  10. Sommarpratarna är startskottet för sommaren. Längtar efter en hängmatta och sommarpratare. Får väl ta en tur till Rusta så att jag äntligen får min hängmatta.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen