onsdag 10 juni 2009

Lek med mig...

.. och sen lek lite till, snälla?

Världens finaste Esther kan leka i timmar.

Jag tror egentligen att många av oss skulle må bra av att leka mer. Åtminstone har jag en tendens att ibland ta saker lite för allvarligt och grubbla en del. Leklust föder livslust och väcker kreativitet i min värld. Att ibland för nöjes skull göra något utan prestation och bara för det är roligt utan tanke på tiden är balsam för själen. Det är kanske därför jag gillar att klättra i träd.

11 kommentarer:

  1. Leka bör man... annars dör man... åtminstone inombords.

    SvaraRadera
  2. japp man borde leka mer...alla borde göra det lite oftre och plcoka frm barnet inom oss. HÄRLIGT.
    Älskar du också att klättra i träd. Det gör jag också :) Kanske ses vi nån gång i en trädtopp...haha
    Kramar sötis
    Emma

    SvaraRadera
  3. Mer lek till mänskligheten, kan bara hålla med! :)
    Åker hem till Dalarna nästa vecka och stannar ett tag...bara längtar efter mina små kusiner och deras studsmatta och outtömliga energi! Underbart!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är därför vi har djuren i våra liv! De skapar en enorm och underbar leklust!

    SvaraRadera
  5. Så söt vovve. :)

    Ja det är sant... en del behöver släppa lite på det där präktiga och leka lite mera. ;)

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  6. Ha ha -känner igen den där uppsynen!:.)) Sparkade boll med hundarna idag i timmar... i ösregn! Men de var lika glada för det... eller ja, den äldsta var väl inte direkt förtjust men hade svårt att motstå bollen vädret till trots;.))

    Och de kan verkligen lätta upp ens humör... sänka det också i och för sig;.))

    SvaraRadera
  7. Klok tanke, som vanligt! Å det är precis lite så jag tänker... att man måste försöka leka lite... oavsett vad!
    Som igår... då jag lekte pushup-mannekäng i en provhytt på HM. Funkade alldeles utmärkt... än om säkert många undrade vad det var för töntar som stod och fånade sig i provhytten. Men roligt hade vi...

    Varm kram... alltid! (O tack för alla kloka tänk....mycket!)

    SvaraRadera
  8. Instämmer helt och hållet!!

    SvaraRadera
  9. Leka är livet och livet leker. Fast det är svårt att komma ihåg mitt i allt allvar.

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen