måndag 15 juni 2009

Växtkraft

.. är det jag tänker på när jag ser min systerdotter Alma.

Hon har blivit så stor och åker omkring i racerfart i sin gå-stol. Tänderna växer också, inte för att hon tänker visa alla för mig men jag har hört att de finns där.

Växtkraften syns också i naturen, regnet som fallit över Stockholm de senaste dagarna gör att grönskan är prunkande likt en oregerlig engelsk trädgård. Vackert så det förslår och fåglarna sjunger dess lov.

Tänk all den växtkraft som vi bär inom oss och som följer oss genom livet. Ibland blir vi ympade, ibland behöver vi extra näring och ibland bara vila. Men växtkraften finns där och våra rötter likaså. Så fortsätt växa, vila, ta näring eller låt rötterna växa, för det är ju bara du som vet vad du behöver.

9 kommentarer:

  1. Precis så. Kombinationen av träning (fysisk eller mental eller emotionell) och "vila" och näring är det som får oss att växa.

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg. Och så söööt:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg, och så söt hon är! Nu är jag tillbaka från resan, den var välbehövlig, men man blir inte riktigt "mätt" efter bara en vecka. Får hoppas att Sverige bjuder på vackert väder resten av sommaren... Och tack för dina fina ord! KIram T

    SvaraRadera
  4. Ja det är just vad jag ska göra. Så jag beger mej ut till trädgården där jag leker, vilar o hämtar kraft.
    I dag ser man faktiskt solen för första gången på 2 veckor, man försöker inte bara trösta sej med att den finns där bakom molnen nånstans.
    Och på tal om växtkraft, här är så vackert o dofterna fyller hela mej med glädje.
    Stor kram.
    Mamarina

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet - precis så är det i Livet. Ibland fyllda av kraft och energi och i andra skeden vilande...

    Och som du skrev, att det är bara vi själva som vet vad vi behöver.

    Ha det gott!

    PS. Härlig bild på din systerdotter. DS.

    SvaraRadera
  6. Åh en sån härlig prinsessa :)...växtrkraft...ja det är väl fantastiskt
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  7. Så fin! visst är det underligt med växtkraften?! Tänk tiden går fort och de växer, livets underverk :) varmaste kramar!

    SvaraRadera
  8. Ja, det är fantastiskt! Den där kraften som finns i allt!

    SvaraRadera
  9. vilken liten raring :) det är härligt att se de små liven växa så att det knakar :)

    kramelikram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen