torsdag 4 juni 2009

För kärleks skull..

.. så har min vän sagt upp sig från sin fasta tjänst, sålt sin fina lägenhet på Söder och flyttar om några månader till sin svenska pojkvän i Kanada.

Det är en av de saker vi skålar för i champagne som vi spontant beställt in. Vi fyra goa vänner skålar även för våra drömmar, motgångar och styrkor. För kärleks skull är min vän modig, jag är ibland feg när det gäller kärlek men det är en helt annan historia. Vi gläds tillsammans åt hennes äventyr och fyller i en "mina vänner bok" som hon kan ta med till andra sidan stora havet.

Gårdagen rymmer även sommarpratarlycka då sommarpratarna släpps för i år och Sofia Jannok som jag tycker så mycket om och faktiskt även har önskat är en av dem. En samisk entreprenör ute på en spännande livsresa.

Tillbaka till kärleken, jag tycker att vi ska göra som min vän och till och med GB-gubben gör: Låt oss bli förälskade. Förälskade i sommar, din partner, en ny vän, vackra blommor och goda glassar.

Lets fall in love!



6 kommentarer:

  1. Hej, Nja men jag slutar ju på Onoff den 7 juli så nått måste jag ju hitta på, har gått vidare till en andra intervju med mediamarkt. Nått man kan ha så länge så fungerar det ju tills man hittar någonting annat. Hur går det för dej då med ditt drömjobb? Har du provat wrapworld än då?Kramisar

    SvaraRadera
  2. Japp, lets fall in love! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kliv hon tar din modige vän. kärleken har liksom inga gränser. Underbart :) Skål förkärleken
    kram'
    Emma

    SvaraRadera
  4. Oj, det är modigt gjort att ge upp allt och flytta iväg sådär. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte på dig då jag såg att Sofia blir en av sommarpratarna, och jag är liksom deig väldigt lycklig att hon blev det!

    Visst är "Love in the Air" nu och det är underbart!

    STOR kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Modigt verkligen. Hälsa och gratta!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen