onsdag 17 juni 2009

Nikitas hus..

.. har något av barnen skrivit under grannens balkong vid vår port.

Jag tror (eller så kanske det är önsketänkande) att de syftar på min katt Niquita. Konstigt att mina katter har mer kontakt med grannarna än vad jag har, populärare verkar de också.

De blir bjudna på mat (i och för sig gillar jag inte färsk strömming) och får beundrarpost. Jo, det är sant, igår när jag kom hem låg två jättefina foton på Marilyn på hallgolvet men utan någon avsändare. Men jag har luskat lite och det är tydligen en av de boende som är duktig på att fota och gör så ibland. Jag vet vem det är men har aldrig pratat med honom.

Katterna har också fått ett klistermärke från en av grannarnas barnbarn där det står att det finns 2 katter i lägenheten om det skulle brinna. Undra om brandmännen kommer ihåg mig ifall det skulle vara nödvändigt?

Man får ju hoppas det, kanske ska sätta upp en liten bild på mig brevid klistermärket.. då kanske jag får beundrarbrev, gratismat och mitt namn skrivet på huset.. nu ser jag hur katterna skrattar inombords åt mig. Drömma går ju...

6 kommentarer:

  1. vad härligt att de har beundrare :)
    så gulligt av de som har koll på kissemissarna!

    kramelikram

    SvaraRadera
  2. Hehe...jag kommer på mig själv med att le med hela ansiktet när jag läser dessa rader..så skönt med dessa beundrare..hm...

    Kramar och ha en riktigt skön helg på alla sätt och viss

    Själv åker jag till Göteborg idag igen. (börjar bli lite skytteltrafik mellan Ludvika och Göteborg nu kan man säga)

    Var rädd om dig

    Emma

    SvaraRadera
  3. Haha.. så är det med djur. Samma med jycke här hemma faktiskt. Alla vet vad han heter. Ingen har en aning om vad jag heter.

    SvaraRadera
  4. kunde ju inte låta bli att skratta nu! du skriver så härligt! och vad komiskt att katterna verkar ha en fanclub:.))

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att katterna är omtyckta istället för grannar som gnäller på dem.

    Tack för styrkan, jag behövde varje gnutta.

    SvaraRadera
  6. Vad fantastiskt :) att ändå ha så trevliga människor i huset, även om det nu är dina katter som gjort störst intryck ;) tror jag de ser dig oxå! Glad midsommar! kraaaaaaaaam

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen