tisdag 7 december 2010

Liv i luckan - 7:e December 2010



Lucka nummer 7 i mitt vinterland i en bloggvärld fylld av möjligheter vill jag fylla med inspiration.

Gör saker som inspirerar dig, umgås med människor som lyfter dig, läs saker som ger dig kraft och hitta det som ger dig inspiration och luft under vingarna. Jag läser ofta om böcker, ser favoritföreläsare om och om igen men idag ska jag faktiskt se någon jag inte sett tidigare även om jag läst hans böcker om och om igen nämligen Kay Pollack. Han är en av mina absoluta favoritinspiratörer, hans tankar om livet följer nämligen mina väl och det jag tror på.

Så ta några minuter och fundera på: Var hittar du inspiration? Vem/vad inspirerar dig? Vad gör dig glad? Fylld av energi? Gör att du blir totalt uppfylld och inte märker att tiden går? Var hittar du dina sanningar, din kraft och din egen lycka. För enligt Kay Pollack så kan man alltid ställa sig frågan, kan jag välja glädje just nu? Det kanske går att välja oftare än vad du tror. Testa.

Följande rader är tagna från Kays hemsida och jag vill dela dem med er.

You were born with potential.

You were born with goodness and trust.

You were born with ideals and dreams.

You were born with greatness.

You were born with wings.

You are not meant for crawling, so don´t.

You have wings.

Learn to use them and fly.

Rumi (Persisk poet 1207-1273)




Stort tack Kay och alla andra inspiratörer jag möter såväl i mitt dagliga liv som i texter. I bloggvärlden så inspireras jag dagligen. Ni alla gör världen lite mer skimrande.

2 kommentarer:

  1. Måste ha varit en fantastisk stund! Kraamar och du inspirerar till Glädje :) alltid! Di

    SvaraRadera
  2. Tack för inspiration o goda tankar! Eva

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen