tisdag 17 december 2019

Liv i luckan 17:e december- Dagens specialitet är kärlek


Om dagens specialitet var kärlek, skulle du leva den här dagen på ett annorlunda sätt än du gör nu? Skulle du agera, tänka och reagera annorlunda? Hur skulle dina medmänniskor märka att temat för dagen var kärlek? En rolig tanke tycker jag, kärlek som är en del av julens budskap och ett av de vackraste orden jag vet.

För 4 år sedan tog jag tjänstledigt från världens bästa jobb och reste bland annat till Indien där bilden är tagen. Att göra det för mig själv var ett sätt ge såväl mig själv som mitt liv lite kärlek. Min frihetslängtan fick bränsle och den här terminen förändrade mig fundamentalt utifrån spännande upplevelser och möten. Mitt liv ser ju också helt annorlunda ut nu jämfört med för fyra år sedan. Ibland måste man göra något annorlunda för att finna nya vägar att vandra.

Hur är det med kärleken i juletid? Visar du kärlek? Kan du ta emot kärlek när den visas gentemot dig? Tackar du för ärligt menade komplimanger eller bortförklarar du dem? Har du kärleksfulla relationer eller låter du dig behandlas på ett sätt som du inte skulle vilja att någon av dina närmsta blev behandlad? När gjorde du något kärleksfullt emot dig själv senast?

Så vad säger ni, ska vi försöka att idag handla som om dagens specialitet är kärlek och se vad som händer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen