tisdag 3 december 2019

Liv i luckan 3:e december: Vilka är dina superkrafter?


Vi har alla superkrafter, sådant som vi gör med lätthet och som andra uppmärksammar men vi själva kanske tar mer för givna.

Kanske är du den som enkelt skapar en god middag med få ingredienser, eller som finner kreativa lösningar där ingen annan ser dom.  Andra superkrafter kan vara att få andra att skratta, att snabbt ta fram power point presentationer, inreda vackra rum, skapa musik eller lösa svåra korsord. Kanske är du personer som kan kan rädda liv, flyga ett flygplan eller klättra uppför bergsväggar. Superkrafterna är oändliga och man vet aldrig vad de man möter har för dolda styrkor vilande. Jag tänker också att det tillkomma nya superkrafter längs med livet beroende på vad vi möter, vilka sidor vi får utveckla och insikter om vad vi vill bidra med.

Några exempel på mina egna superkrafter är att jag kan roa mig själv i mitt eget sällskap oavsett miljö och att jag har lätt att notera och uppskatta andras superkrafter. Jag är också en snabbläsare som har lätt att njuta livet och det som är.

Tänk att vi lever i ett samhälle fyllt av magiska medmänniskor med superkrafter vi kan få lära oss, ta del av och som gör oss starka. Det tycker jag är en vacker tanke att vila på.

Reflektionsfrågor: Vilka är dina superkrafter? När, var och hur använder du dem? Har du nyligen upptäckt nya superkrafter hos dig själv, vilka?  När lägger du märke till din omgivnings superkrafter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen