måndag 16 december 2019

Liv i luckan 16:e december: Climb your tree!




Klättra i ditt träd, gör din grej! Det är vad dagens lucka handlar om.

Det har nog inte undgått någon att jag tycker om att klättra i träd. Vad tycker du om att göra som får dig att må bra? Prioriterar du det i ditt liv eller hamnar det längst bak när alla måsten tar vid? Det finns så mycket energi, frid och lust att hämta i att göra din grej. Det är med andra ord en god investering i livet och välmående att göra det som får dig att må bra.  Likt ett träd så får dina vackra rötter fäste och klarar stormarna bättre. För min del är det som om jag landar i mig själv och nuet när jag sitter i mitt träd.

Det vackraste trädet jag mött är regnbågseucalyptusen på Maui. Det var som ett träd från sagans land och vilken plats är bättre än på en av regnbågarnas öa?! För en trädälskare så var det en magisk upplevelse. Så idag uppmanar jag er att göra det som är er grej, livet är till för att fyllas med det som får er att må bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen