onsdag 15 april 2009

Universum vore inte detsamma utan dig...

... allra goaste mamma.

Hoppas solen lyser över dig och växthuset och att du fått grävt i jorden för då mår du som bäst. Universum vore sannerligen inte detsamma utan dig och jag skulle inte ens finnas om det inte vore för dig. Det är magiskt. Ännu mer magiskt är det att få växa upp med en sådan som dig, fylld av fantasi, upptåg och överraskningar... och sen en del frisk luft och omtanke också. Då är det klart att man kan växa som människa, vilket vi alla syskon gjort men i varsin riktning.

Tack för din vidsynthet, nyfikenhet och goda vilja. Tack för att du alltid stöttat mig i mina val oavsett om det handlat om att färga håret blått och råsa (mindre lyckat och det är nog enda gången jag tvättat håret med såpa för att få ur det snabbare), flytta till Spanien trots att jag knappt varit utomlands och säga upp mig från jobbet. Med någon som tror på en så vågar man göra sina egna val och gå sina egna vägar. Det är jag dig oändligt tacksam för.

Det var nog inte alltid lätt att vara mamma till mig som var ganska vild och busig som liten, lite av den vilda babyn ibland så tack även för ditt tålamod. Tack så mycket för allt du lärt mig och fortfarande lär mig. Stort grattis på födelsedagen och ett fång solrosor skulle jag vilja sprida över din livsstig idag men det blir en trudelutt från en mycket älskad film som jag vet att även du tycker om.


14 kommentarer:

  1. ännu en underbar beskrivning av någon älskad i din värld! Du är otrolig! Varm kram

    SvaraRadera
  2. Din mamma tycks verkligen ha lyckats i att vara mamma. Det är nog det svåraste föräldrajobbet av alla, just att få barnen att lita på sin instinkt och gå sin väg.

    SvaraRadera
  3. Men du..TACK.
    Mitt leende når snart öronen o hela jag fylls av värme när jag läser det du skriver. Du som alltid förgyllt o berikat mitt liv. Tack för att du finns.
    Kramar Mamarina

    SvaraRadera
  4. Fin mamma-hyllning du skrivit!

    SvaraRadera
  5. En underbar hyllning till din mamma har du skrivit. Jag skulle gärna via dig sända en hälsning till din mamma och tacka för att hon har varit med och skapat och stöttat fram dig på livets stig. Vi är många som får bättre liv tack vare det. För du, Vida, är makalös på att sprida positiva vibbar vidare och inge hopp och tro hos andra. Kramar...

    SvaraRadera
  6. Men nu blev jag helt varm i hela kroppen. Din mor måste vara enormt stolt och glad att hon fått äran att "låna" dig en stund här i livet. Och vilken härlig mamma du måste ha som finns intill och stöttar. Det är ju det vi mammor är till för. Underbart och TACK för att vi får ta del av ditt skrivande min vän
    stor kram
    Emma

    SvaraRadera
  7. Åhh, vilken fin hyllning till din mamma! Det behöver de nog höra ibland minsann...

    SvaraRadera
  8. Åh vilket fint inlägg du skrivit till din mamma!
    Jättesöt video också!

    SvaraRadera
  9. vacker hyllning. Hoppas att mina barn kommer att uppskatta mig lika mycket som du gör med din mamma. Vackerts krivet som alltid. kram

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ja, var glad och tacksam för att du har henne kvar. Min mamma fick Alzheimers när hon var 50 år. Hon är idag 63 och har inga förmågor kvar. Det var längesedan det gick att få kontakt med henne. Jag saknar henne jätte mycket- trotts att hon lever - märklig situation.

    SvaraRadera
  11. Din mamma måste vara så stolt ända in i hjärtat över att ha en dotter som du, vännnen:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  12. Tack alla ni snälla rara läsare, min mamma är något särdeles extra tycker jag.

    Kramar till er alla

    Liv

    SvaraRadera
  13. Sannerligen en vacker kärleksförklaring till din mamma. Om det är något som kommer att värma henne så är det de orden.

    SvaraRadera
  14. Men så underbart skrivet!
    Jag kan bara tänka mig hur glad din mamma blev över det inlägget just till HENNE. :)

    Stor varm kram
    M I N D I

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen