måndag 27 april 2009

Vad bra att ni håller igång..

.. säger två tonårspojkar till mig och min kickboxande vän då vi tar en kvällspromenad i Hammarby sjöstad i vårsolens sista strålar för dagen.

Vi tittar på varandra och bara gapskrattar och undrar hur gamla vi ser ut egentligen. Lastgamla i deras ögon kanske.. men då är det väl tur att vi är ute och rör på oss så att inte lederna stelnar. Kickboxning är säkert bra som hålligång å då kan det heller inte växa mossa på oss om vi är tillräckligt snabba med sparkarna.

12 kommentarer:

  1. Du ska vara glad att dom inte frågade om tant ville ha hjälp över gatan :0P

    SvaraRadera
  2. Vill tant ha hjälp över gatan? ;)

    SvaraRadera
  3. haha... det var ju roligt, ju. Själv blir jag skämtsamt kallad för "Gubben" på kickboxningen.

    SvaraRadera
  4. Hihi...man är ju inte äldre än man känner sig...
    Kramisar
    Emma
    (vacker stenkomposition förresten...jag älskar stenar)

    SvaraRadera
  5. Fniss. ;)

    Vilken söt bild på stenarna!!!!

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  6. Hihihi, åren går...

    SvaraRadera
  7. Hm, det är kanske dags att börja planera in rullatorn.

    SvaraRadera
  8. Ha, ha...blev kallad "tant" på jobbet förra veckan. Av en bra mycket äldre man. Fråga den 33-åriga tanten bara!

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Så jag skall hålla koll efter en kickboxande gamling i Hammarby Sjöstad för att veta vem du är. Nåja, det är ju här jag bor och lever så för eller senare stötter vi väll på varandra.

    :-)

    SvaraRadera
  10. Ett gott skratt förlänger livet, så gamla kommer vi ju att bli, om vi nu, i våra ögon, inte är det ännu ;)

    Mysigt att träffa dig över en långpromenad.
    Kram W

    SvaraRadera
  11. *s* Ja, allting är ju liksom relativt.
    Man är ung. Man är mellangammal och stundom väldigt gammal. Allt beroende på vem som ser.
    Blev kallad tant för ett tag sedan. Var kanske lite mindre kul, men när jag tänkte på att det var en flicka på 6 år(wsom min egen dotter)och att man själv tyckte att 16 åringar var gamla i den åldern. Då kändes det lite bättre. *skratt*
    Kram Lallis

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen