måndag 6 april 2009

Universum vore inte detsamma utan dig...

... allra underbaraste lillebror. Minsting har jag kallat dig ibland men nu när du är 21 och en bra bit längre än mig kanske det är dags att sluta med det.

Minns när jag som 14-åring fick en lillebror. När du var liten så var du stundtals en kopia av hur jag sett ut när jag var i samma ålder. Idag syns inte den likheten men glimten i ögat du hade då finns ännu kvar. Minns hur du mötte mig på Dala airport när jag kom hem från ett halvår i Spanien 1994 och tappade din popup glass. Nu tror jag inte att det var synen av mig så mycket som att Gunde Svan var med samma plan och fångarna på fortet hade sin storhetstid i tv-rutan.

När du var liten pillade du med envishet isär allt som kom i din väg och tejp var universallösningen på alla problem så en gång fick du just det i födelsedagspresent. Nu använder du ditt tålamod och envishet till musiken i alla dess former och inspirerar oss alla. Lyssnar ofta på dina låtar i min mp3 och njuter av din musikalitet.

Numera tror jag inte att det är hallonsaft i glaset som framförallt förtärs men för mig är du för alltid förknippad med smurferna. Det är bara du och jag som hyllar dem genom att sjunga i kör till resten av familjens förtvivlan. Hittade inte den versionen vi växte upp till med en man med tysk brytning men det får duga.

Som sagt lillebror, universum vore sannolikt inte detsamma utan dig. Stort grattis på födelsedagen!

9 kommentarer:

  1. Har en syster som också fyllde 21 i år i mars :0)
    Svårt att inse att dom också blir vuxna fast det inte alls skiljer lika många år mellan oss som för er.
    Men hon är fortfarande lilla lillasyster för mig hur gammal hon än må bli.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Liv:)Inte varje dag man får ett blogg-inlägg tillägnat sig. har skrålat till smurfarna lite, men det saknas en stämma för att det ska bli riktigt bra:P men vi får väl sjunga och irritera familjen någon annan gång:)

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver till din bror! Sån lycka att ha dig som storasyster!

    KRAM från Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken fin kärleksförklaring till lillebror!!!!! :-D

    SvaraRadera
  5. Härligt!
    Oj, vad många gånger man skrålat till hallonsaft. Och då menar jag verkligen skrålat eftersom min sång inte tillhör de bästa man kan höra. ( :

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Vad fint skrivet :)

    SvaraRadera
  7. vad fint skrivet! :)
    en lillebror är ju såå kul att ha och jag tycker att det är kul att vara ett gäng år äldre (jag är 6 år äldre än min lillebror) för då kommer man ihåg så mycket från när de var små och gjorde hyss o sånt :)

    kramar

    SvaraRadera
  8. Vackert!
    Ja...vad skulle man göra utan sin lillebror..?

    SvaraRadera
  9. Åh vilka minnen man har till denna.
    <3 Massa Kramar och Glad Påsk!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen