onsdag 29 april 2009

Idag fyller bloggen sitt första år!


Vi får se om det blir flera.

När jag startade bloggen så tänkte jag att jag ska skriva för min egen skull och så länge det känns roligt. Det försöker jag hålla fast vid.

Ett år. Det trodde jag inte att det skulle bli när jag satt däruppe i Åre tillsammans med skärmflygaren och tänkte att det kanske är dags att bejaka skrivglädje och att börja lyssna på mina egna tankar igen. Min vän Carrroline var den som inspirerat mig.

Lite visste jag då att det skulle bli så roligt och att jag skulle träffa så många intressanta människor och livsöden på bloggvägen. Att mina tankar skulle lyssnas på även av andra.

Året som gått har varit intensivt och med många förändringar. Jag slutade en fast anställning som jag själv sagt upp mig från. Under sommar och höst så var jag arbetslös (om man bortser från en kortare projektanställning) samtidigt som jag pluggade till coach. Men i februari fick jag ett jobb som verkligen passar mig och där jag trivs så bra. Jag har registrerat en enskild firma och får nu se vad Universum har i beredskap åt mig.

Året har verkligen varit som att åka bergodalbana. Det har hänt massa saker, jag har fått tänka till över mina värderingar, jag har gjort val som andra undviker och jag har fått stå upp för mig själv. Lärorikt har det varit, en intensivkurs i personlig utveckling. Sen fortsätter jag nog att utveckla och inveckla mig i livet, tankarna och drömmarna.

Det är inte lätt att vara människa brukar min favoritföreläsare Klas Hallberg säga. Han har så rätt. För många gånger är det inte det och året som passerat har haft både regn och solsken. Mest solsken faktiskt. Men som jag nog sagt förut:

It takes both rain and sunshine to create a rainbow.


När jag skriver detta så sitter jag på ett tåg med destination Göteborg. Min kärlek till tågresande och Göteborg känns som ett bra sätt att fira en liten ettårsdag. Tänk att ett enkelt beslut man fattar om att börja blogga faktiskt kan leda till så mycket gott och så många härliga möten både i verkliga livet och cyberspace. Mitt lilla universum vore helt enkelt inte detsamma utan mitt bloggande.. så livsäventyret fortsätter och bloggandet likaså.

13 kommentarer:

  1. Grattis på ettårsdagen. Här är en som har njutit av varje steg du har tagit på din väg och som delat med oss. Det känns lustigt att du idag påminner oss om att du sa upp dig från ett fast jobb för att trilla ut i arbetslösheten. Idag har jag nämligen tagit första steget mot samma mål. Kan man verkligen säga det som ett mål att man ska säga upp sig själv och bli arbetslös? Hugaligligen!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på ettårsdagen! Hoppas det blir många år till.

    SvaraRadera
  3. Grattis... och jag hoppas ju verkligen att du fortsätter länge än!

    Varm kram...

    SvaraRadera
  4. Ja må hon leva...
    Grattis och välkommen till Sveriges framsida.

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till dig och bloggen!

    SvaraRadera
  6. Tänk, det är inte alla som har en ettåring som är så klok och vis!:.))

    Jag är otroligt tacksam för att du började blogga -du ger alltid nya och underbara perspektiv på det så ofta självklara!:.))

    SvaraRadera
  7. Grattis på ett års dagen. Ja du... bloggen för en på nya mysiga äventyr. Och jag har haft turen som träffat dig...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis på din ettåriga bloggdag! Det är fantastiskt vilken resa du gjort på ett år, och tänk hur bra det blev, du är ett exempel på att våga slänga sig ut och göra det man tror på! Varma kramar och ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  9. Grattis...din blogg är verkligen vacker och inspirerande, jag hoppas att den håller i många år framåt..!
    Sv: Tack för bra idé om mina små visdomsord...samlat inlägg kommer när alla är levererade.
    Ha en fantastisk helg!

    SvaraRadera
  10. Välkommen till soliga Göteborg och grattis på bloggens 1-års dag. Håller dessutom med dig, man ska bara skriva så länge det är roligt! Ha en bra Valborg!

    SvaraRadera
  11. Jag ser det som goda nyheter att du fortsätter blogga. Jag gillar att ordet "universum" och närbesläktade ord är så frekvent förekommande i den här bloggen.

    Trevlig valborg!

    /Svante

    SvaraRadera
  12. Jo, för via "otrohets-sökningen" hamnade jag inne hos kommentarerna hos en man, minns tyvärr inte hans namn, och där låg du...

    Då klickade jag mig vidare till dig av ren nyfikenhet då din kommentar hos honom lockade,,

    (Han hade en fråga om just otrohet tror jag, om jag inte minns fel, och jag har för mig att du hade svarat på den? Kan det stämma?)

    Oavsett vilket.
    Hit hittade jag!

    Ha en bra dag

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen