lördag 4 april 2009

En surrande fluga..

..väckte mig imorse som ett vårtecken.

Nu när jag sitter i solens sken och hör snön droppa från taken så känns det som om våren verkligen omfamnar mig. Det här är en dag som jag tror att jag kommer att minnas länge, inte för flugan eller den droppande snöns skull men för att idag är det klassfest.

Klassfest med min gymnasieklass BUT4 som skildes åt för snart 17 år sedan. Vissa har jag inte träffat sen dess. Det pirrar lite i magen men det ska bli trevligt. Har just fått mess från en tjej som kände att hon inte hann med att komma men nu sitter i bilen på väg upp, förstår faktiskt att hon inte kunde hålla sig. Man vet ju inte när vi ses härnäst. Alla kommer inte så klart men vi blir runt 20 stycken vilket jag tycker är bra ändå.

Så nu sitter jag här i solen på förstukvisten till Gammelstugan och låter solens strålar värma mig. Våren är här och fåglarnas sång sprids bland äppelträdens kala kronor. Där kanske älvornas barn sover gott och nu vaknar till liv i solens sken. I mina drömmar gör dom det i alla fall.


11 kommentarer:

  1. Ja är det inte fantastiskt underbart att få njuta av vårsolens glans. Guuud så kul med klassfest. Vi har bara haft en sedan vi slutade skolan men den var destå roligare...

    Hoppa ni får en helt oförglömlig kväll
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  2. Hoppas att kvällen blir kanon:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Vad spännande med klassfesten! Ha så kul!

    SvaraRadera
  4. hjälp vad spännande med återträff :D hoppas att ni hade kul!

    jag var faktiskt i Stockholm igår och njöt av vårsolen bla med promenad från Djurgården :)

    kramelikram & ha en fantastisk dag!

    SvaraRadera
  5. Oj, det är först nu som jag har förstått att du är från Falun... Världen är liten, jag är också född där... :)
    KUL med klassfest, brukar vara lite skräckblandad förtjusning att kliva in på dem...

    SvaraRadera
  6. Klassfest. Oj. Minnen.
    Gick i en klass vars föräldrar tyckte vi kom ur fel samhällsklass. Det var läkare, jurister och min pappa var "bara" VD för ett litet smidesföretag. Näää. Klassfest = rysning. Inte av välbehag.

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad spännande! Hur gick det på klassfesten?

    SvaraRadera
  8. woow vad söt. omg. =) Tack för att du läste hennes inlägg. Hon skriver väldigt intressant. hoppas att du fortsätter läsa min blogg som är i samma stil. Mystik och hälsa =) Kramar

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med klassfest.
    Hoppas att det var en riktigt rolig kväll med många fniss och skratt.

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du var så nära mig, jag åkte iof vid halv 1 tiden mot Sundsvall igen, men jag hoppas att vi ska få tillfälle att ses i sommar om inte annat :) du skriver så mycket fint om dina nära och kära och jag blir glad varje gång :) du är fantastisk...Varma kramar!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen