måndag 23 juli 2018

Barfota vandrar jag på en myr i Österbotten...

... där det mjuka vattnet smekfullt omsluter mina fötter. Där vilar drakars stjärnstoft under spirande hjortron och tranorna lyfter mot nya nejder.  

Blåbären är stora och vackra, vi plockar dem till en paj och tar stigarna som leder till havet. En vän bjuder oss in i den vitkalkade fabriken som för länge sedan lades ned och nu huserar konstnärer i ateljéer och studior där. Kreativa alster och vackra platser för att skapa och mötas samsas under vackra fönster, hög takhöjd och oväntade vrår. Det är lugnt när vi är där, även konstnärer tar semester. 

Jag andas skog och lyssnar hav, jag möter färg och färgerna tar fäste i mig. Jag vandrar på stigar jag inte mött men som känns välbekanta och jag möter vänner när jag reser bort. Det är precis som det ska med andra ord. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen