tisdag 31 juli 2018

Det är så varmt i vår lägenhet...

... så man inte riktigt vet var man ska ta vägen. Husväggen är uppvärmd sedan många månader och regnet som svalkat dem har varit ett fåtal.

Jag som tycker regn är vackert och livgivande får för en gångs skull medhåll från många när jag säger att jag längtar regn. Även om sommaren varit fantastisk med sin värme, uppvärmda vattendrag och vackra kvällar så är det nog många som mer än någonsin inser att vi behöver balans. Torra bruna gräsmattor och löv som torkat och fallit från träden är de tydliga tecknen i vardagen emedan de mer allvarliga nyheterna om skogsbränder och böndernas situation är de mer allvarliga.

Jag sätter mig ute på balkongen och välkomnar augusti som är här om mindre än en timme. Kom med  lite regn och krispighet önskar jag, det är nyanserna som skapar hela färgpaletten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen