söndag 1 juli 2018

Jag vandrar förbi ett sommaröppet fönster..


.... där det vilar en bok med den handskrivna texten: Handbok för livet.

Jag blir så nyfiken, vems är den och vad gör den vilandes på fönsterblecket inom räckhåll för den som vandrar förbi? Vem har skrivit den och är den redan fulltecknad eller nyligen påbörjad?

Jag tänker på vad jag själv skulle skriva om jag skrev en handbok för livet. Antagligen en del av det som jag även skriver här men samtidigt skulle jag tänka att vem är jag att ge råd, jag tror vi måste finna och skapa våra egna handböcker och våra egna språk. Vissa kapitel mitt yngre jag hade skrivit hade jag nog strukit efter ett tag när jag tänkt nytt och andra kanske jag hade blickat tillbaka på och tänkt, vad klok jag var.

Jag vandrar vidare i sommarstund och kvar ligger boken som ett löfte om att där finns kloka saker att läsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen