fredag 13 juli 2018

Magic is something you create...


... och i skapandet av vår egen magi är vi alla magiker.
För visst finns det stunder i våra liv som glimrar extra mycket och många av dem kan vi skapa själva. Vardagsmagi som att skapa sina egna stjärnhimlar genom att tända tomtebloss eller att väcka regnbågar till liv genom att blåsa såpbubblor är enkla magiska trick. Dimmorna leker under midnattssolens vackra nätter och skapar sin egen magi för den som är vaken och ser. I morgonen badar solglittret i havet.

Jag tror magin är nåt vi kan skapa men kanske ännu mer något vi kan se eller känna. I uppmärksamheten eller gåvan att hänföras vilar en känsla av under och något särenligt. I förmågan att innerligt glädjas och förundras skapas glittrande stjärnströssel i mitt liv. Där man lägger sin fokus växer det och när jag fokuserar på vardagsmagi får jag helt enbent ett mer magiskt liv. Med min egna magiska trollstav skapar jag det jag kan och njuter av det som är. Det är magi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen