lördag 28 juli 2018

Tiden...


... detta märkliga fenomen. Konstruerat av oss själva och ändå kan den styra oss.

Tidsuppfattningen som kan vara så flytande så många gånger, ibland har man oändligt med tid och ibland ingen alls. De räknade timmarna och de oräknade timmarna. De man tänkt och inte hunnit eller när man hunnit mer än vad man trodde och ibland undrar jag att enligt vem och enligt vilken tideräkning?

Nu har jag snart haft 3 veckors semester och ibland har det känns som oändligt mycket tid och samtidigt så ser jag travar med olästa böcker och saker som jag tänkt ägna mig åt, som planerad och oplanerad tid samtidigt på nåt vis. Men egentligen har jag större delen av tiden gjort exakt det jag velat. Det måste ändå vara väl förvaltad tid. Om nu tiden egentligen existerar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen