onsdag 18 juli 2018

Jag visionerar då och då...

... och till skillnad från att missionera är det inte en process där jag försöker övertyga någon annan utan där väljer jag själv mina bilder och tänker kring det jag vill skapa. Jag visionerar och visualiserar för att ha fokus på det jag vill och tror på.

 Jag har en personlighet som ibland känns något flyktig kan jag känna själv. Jag vill mycket, vill uppleva mycket och se mycket att jag ibland kan känna mig flyktig i tanken, steget och i målet.

För att landa är meditationen något som skapar den där plattformen i mig, men ibland glömmer jag, bortprioriterar eller slarvar. Men på semestern då man ibland nästan lever i ett meditativt tillstånd is sig känns också som en perfekt tidpunkt att skapa utrymme för det och öppna upp för att skapa en vana som gör gott i mig. Så idag sätter jag mig på gäststugans trapp och mediterar vid älven till ljudet av vågorna som slår in mot strand. Jag finner visioner och tankar jag vill samla och då gör jag det i en app på min mobil där jag skapar listor och planer för att fånga de där tankarna som fladdrar likt fjärilar i sommarvind. En lista jag tycker särskilt mycket om är "det här har jag gjort" listan, där nedtecknar jag det som jag har gjort såväl planerat som planerat. Det får mig att se allt det jag faktiskt gör men också om den saknar det jag vill göra för att vara på rätt väg för mina visioner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen