måndag 16 juli 2018

Denna sommar kommer bli ihågkommen..


... för lekfulla fjärilar, sönderbrända gräsmattor och att det verkligen var en sommar att minnas när det gäller värme.

Trots att bara halva sommaren har gått och halva juli och skimrande augusti väntar kan jag säga det med säkerhet. För det är en sommar som så många drömmer om när vintern vilar utanför rutan. Det är varma dagar med bad, kvällar med de vackraste av solnedgångar och bara ben dygnet runt.

När jag vaknar vid min älv och den lilla stranden så är jag lycklig oavsett väder men i år är det högsommar och vi badar flera gånger under dagen. Jag dåsar i solstolen på stranden och orkar inte göra så mycket mer än att bläddra i mormors tidningar och en deckare. Precis vad jag behöver.

Lite yoga på trappen framför gäststugan tar jag men orkar inte lika länge som vanligt, men det är skönt i det som är att bara sträcka ut kroppen och låta den röra sig i de riktningar den vill. Det här är dagar som inbjuder till bara varandet och äta alla måltider ute. Sådana dagar att minnas när man längtar sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen