söndag 22 juli 2018

Till ljudet av havet..

... har jag nu lagt mig att sova i tältet vid havets kant efter varmt ångande bastubad som kylts ned med dopp i havet. Det doftar skog och det känns hemtamt, tryggt och annorlunda på en gång.

Under eftermiddagen anlände vi till stjärnströsslarens fasters sommarstuga i Närpes efter ett härligt dygn med firande av en fin vän i Vaasa. Det ligger så vackert med havet intill tomten och vi äter middag och kvällsmat vid havets kant. Att vandra mellan världar när man byter platser som under semestern är vackert och får en ibland att gå utanför sig själv och det invanda samtidigt som man är närmre sig själv och nuet. Viktiga tankar landar samtidigt som man ibland bara vilar och tar in det som är och att upptäcka nytt. Det är som ett stort äventyr och jag delar livet med människor jag inte mött tidigare men som öppnar famnar och bjuder in. Jag möter fler som klättrar likt cirkusartister, tycker om att blåsa såpbubblor och som bjuder upp till dans. Jag kommer vakna till havet som slår mot tältet säkert både under natten som imorgon bitti och det är ett av de vackraste ljuden jag vet. Det är vackert att leva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen